test

WIADOMOŚCI

Kierowcy chcą podnieść wagę minimalną
Kierowcy chcą podnieść wagę minimalną
Nico Hulkenberg ma nadzieję, że Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix (GPDA) zajmie się problemem zbyt niskiej minimalnej wagi samochodów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wraz z finalizacją projektów na sezon 2014 okazuje się, że część ekip ma problemy ze zbliżeniem się do założonej minimalnej wagi samochodu i kierowcy ustalonej na 690 kilogramów. Dla wyższych i cięższych kierowców, takich jak Hulkenberg, może to oznaczać ryzyko straty miejsca w jednej z czołowych ekip ze względu na ich wagę. Według nieoficjalnych doniesień Niemiec miał właśnie z tego powodu stracić szansę na miejsce w McLarenie.

"Sadzę, że mamy podobną sytuację jak w 2009 roku, kiedy wprowadzany był system KERS i kierowcy musieli zrzucić wiele kilogramów. Niestety jestem taki jaki jestem - wysoki, a przez to cięższy, ale nie tak ciężki, jak niektórzy inni kierowcy."

"Nie jest to zależne ode mnie, ale w regulaminie dałoby się podnieść trochę wagę, by być bardziej w porządku w stosunku do różnych kierowców. Można zyskać przewagę w rozkładzie masy, jeśli jest się 10-15 kilo lżejszym."

Dyrektor GPDA Jenson Button, który pomimo swojej niskiej wagi 74 kg miał w tym roku problemy z osiągnięciem regulaminowej wagi minimalnej uważa, że trzeba się przyjrzeć sytuacji.

"To duży problem i nie wiemy, jak źle będzie to wyglądać w przyszłym roku, ale na pewno będzie ciężko. Każdego roku startujemy z balastem, a w ciągu roku, gdy dokładasz nowe części, samochód staje się cięższy."

Mark Webber wspominał ostatnio na Twitterze, że w tej chwili optymalna waga dla kierowcy to 60-65 kg. Dla niektórych jest to jednak niemożliwe do osiągnięcia. Button przyznaje mu rację:

"To problem dla cięższych kierowców, a nie jest fair mówić 'zrzuć wagę', gdyż niektórzy z nas nie mogą już nic zrzucić. Potrzebujesz skóry i kości, a także trochę mięśni, by prowadzić samochód Formuły 1, więc to nie fair."

"Nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy podnieść limitu o 10 kilogramów. Nie ucierpi na tym połowa stawki. To jedna z najłatwiejszych rzeczy, a może uratować lub stworzyć karierę kierowcy."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
PanKonrad

03.10.2013 15:58

0

Oj biedaczki:/ Wagę chcą podnieść, bo są za grubi. Było się trzymać starych przepisów, to by nie było kłopotów. 600kg samochód wraz z kierowcą, 3l silnik, gładkie opony i śluz. Chciało się rewolucji, to się ma za swoje.


avatar
Skoczek130

03.10.2013 16:03

0

Nie gadaj głupot - nie może być tak, by facet o wzroście 180 cm musiał zejść z wagi poniżej 70 kg. To nienormalne. Już w skokach mamy do czynienia z anorektykami. Przed 2010r. był to ogromny problem. Obecna waga jest już zdecydowanie lepsza, ale nadal przydałoby się trochę ją podwyższyć. W przyszłym roku bolidy będą jeszcze cięższe przez silniki - limit więc powinien być zwiększony tak, aby każdy zawodnik nie miał problemów ze zmieszczeniem się we wskaźnik. W przeciwnym razie mamy do czynienia z ukrytą dyskryminacją wysokich kierowców. ;)


avatar
PanKonrad

03.10.2013 16:08

0

Ja kiedyś przy wzroście 185 ważyłem 55kg. Więc można.


avatar
PanKonrad

03.10.2013 16:09

0

Większa waga to gorsze prowadzenie auta.


avatar
Jahar

03.10.2013 18:34

0

@PanKonrad Wiatr Cię nie przewracał? Niska waga nie jest prawidłowa dlatego rozumiem o co chodzi kierowcom.


avatar
Skoczek130

03.10.2013 19:43

0

@PanKonrad - serio? W normalnych okolicznościach to niemożliwe. Ale zdarzają się takie ewenementy. Zrozum jednak, że dla większości ludzi zejście do wagi poniżej 70 kg przy takim wzroście nie jest komfortowe. ;)


avatar
Skoczek130

03.10.2013 19:44

0

P.S. zapewne byłeś w okresie dojrzewania - jeżeli tak, to nie ma co porównywać nastolatka do dorosłego mężczyzny. ;)


avatar
GrzeSzNY

03.10.2013 20:12

0

tak pol zartem proponuje rozpoczac akcje: "Kanapka dla Konrada" . Jeszcze chwilka i bedziemy miec samych dzokei w F1. Talent wzrostu nie wybiera, wiec moze by tak wlodarze F1 o tym pomysleli ale patrzac na Berniego to jesli on jest wyznacznikiem wzrostu w przyszlej F1 to.....


avatar
Skoczek130

03.10.2013 20:44

0

To nie tak, że jestem wysoki - 175 cm i waga 68 kg - idealne BMI. :))


avatar
mike 40

03.10.2013 20:52

0

Moja propozycja zatrudnić kościotrupy do bolidów i waga będzie się zgadzała z minimum


avatar
GrzeSzNY

03.10.2013 20:57

0

@10 ... moze lepiej krasnale? :)


avatar
elin

03.10.2013 21:10

0

8. GrzeSzNY - również pół żartem. Talent wzrostu nie wybiera, ale najwyraźniej przyszła F1 chce się kierować powiedzeniem - " małe jest piękne " ... Chociaż, czy to pasuje do Berniego ... ;-) A pół serio - w obecnej stawce jedynie Massa ma 166 cm. Pozostałych 12 kierowców mierzy powyżej 170 cm, a 9 powyżej 180 cm. Również uważam, że waga minimalna powinna zostać podniesiona.


avatar
Dudiov

04.10.2013 09:43

0

@3. można, ale po co? lepiej być "normalnym" człowiekiem


avatar
lechart

04.10.2013 11:27

0

1. PanKonrad Już dawno minimalna masa samochodu F1 powinna być podniesiona i to co najmniej o 20 kg. Samochód jest dużo łatwiej dociążyć, niż odchudzać kierowców najczęściej kosztem ich zdrowia ......


avatar
devious

04.10.2013 14:15

0

@3 PanKonrad No i co z tego, że ważyłeś 55kg? Byłeś wyczynowym sportowcem zdolnym wytrzymać 2h ścigania w F1? Nie, pewnie nie byłeś w stanie mocniej kopnąć piłki, sama skóra i kości :) Też mi powód do dumy... Każdy człowiek jest inny i rozumiem, że niektórzy kierowcy F1 mogą mieć problem z zejściem poniżej 70kg. Sam miałem podobny problem w amatorskiej lidze kartingowej - koledzy i koleżanki ważyli po 20-30kg mniej (tak, były niepełnoletnie chucherka po 50kg) a wtedy nie było doważania do 90kg jak jest obecnie nawet w kartingu halowym :) I pamiętam jeszcze mi tłumaczyli niektórzy, że te 30kg różnicy wcale nie daje przewagi - jasne przy karcie 6-7 konnym nie daje... Pamiętam jak mi na prostych odjeżdżali niektórzy :P Btw. Ja w liceum przy wzroście 180cm ważyłem 77kg - gdzie 3 razy w tygodniu pływałem po 1,5-2godz., 3 razy w tygodniu piłka nożna 1-3 godz. i 4-5 razy w tygodniu rower po kilka godzin plus co najmniej 2 razy siłownia. U mnie chyba po prostu nie dało się zejść z masy poniżej 75kg przy nie tak dużym wzroście - kwestia budowy ciała, grubych kości i dużej głowy itp. :P Dlatego rozumiem niektórych kierowców F1. Taki np. Justin Wilson ze swoim wzrostem (1,93m) nie miał szans na karierę w F1... Bo za duży na kokpit i za ciężki do tego...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.